قهرمانی جولین ایپیلارد در مسابقه پرش پنج ستاره جام الشقب 2020

 

به گزارش وبسایت گرند پریکس، جولین ایپیلارد (Julien Epaillard) فرانسوی در سال 2020 همچنان روی دور قهرمانیست. این سواکار باتجربه توانست پس از کسب قهرمانی در چند مسابقه گرند پریکس در تور مدیترانه ای اسپانیا، مقام قهرمانی مسابقه CSI5* الشقب قطر را نیز به خود اختصاص دهد. این مسابقه در کلاس 1.55 متر برگزار می شد و از بین 40 سوارکار شرکت کننده در دور نخست، 9 سوارکار موفق شدند به دور دوم راه پیدا کنند.

جولین ایپیلارد در این مسابقه از اسبی به نام Virtuose Champeix استفاده کرده بود و به کمک این اسب مسیر مسابقه را در 33.41 ثانیه بدون خطا طی نمود. پس از او، مکس کانر (Max Kühner) از اتریش سوار بر اسب Elektric Blue P مسیر مسابقه را در 33.81 ثانیه بدون خطا طی نمود و بر سکوی دوم ایستاد. اسکات برش (Scott Brash) از بریتانیا نیز با اسب مشهور خود به نام Hello Shelby زمان 34.11 ثانیه را به نام خود ثبت نمود و در جایگاه سوم قرار گرفت. ادواردو  آلوارز آزنار از اسپانیا و هنریک ون ایکرمن از سوئد نیز به ترتیب رده های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

ایپیلارد که در روز نخست مسابقات نیز قهرمان شده بود، با ابراز خوشحالی از عملکرد اسب خود، گفت:

Virtuose Champeix در دو روز پشت سر هم، دو قهرمانی را به دست آورد. غیر ممکن است که اسبی بتواند عملکردی بهتر از او داشته باشد. امشب، بهترین عملکرد ممکن را در دور دوم ارائه ندادم. هنگامی که از خط پایان مسابقه عبور کردم، مطمئن نبودم که قهرمان می شوم یا خیر. اسب من به صورت طبیعی سرعت بالایی دارد و به همین دلیل است که من امروز قهرمان شدم. به خاطر عملکرد خوب Virtuose Champeix است که من قهرمان شدم، نه به خاطر نحوه سواری خودم!