دو بانوي سواركار نامزد دريافت دو جايزه از كميته بين المللي المپيك و پارالمپيك شدند

 


 

متن خبر :

 

موفقيت سواركاري ايران در عرصه بين المللي؛

کمیته هاي بین المللی المپيك و  پارالمپیک در حالي اقدام به معرفی 5 نامزد برای دریافت جایزه ویژه کرده اند  که براي اولين بار بصورت همزمان نام دو بانوی ايراني از فدراسیون سواركاري هم در بين نامزدها قرار دارند و این جایزه قرار است در ماه مارس به افراد منتخب اهدا شود.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون سواركاري؛
فدراسيون جهاني سواركاري، «مينا فراهاني» عضو كميته ژيمناستيك روي اسب فدراسيون سواركاري ايران را در در زمينه زنان فعال در ورزش سال ٢٠٢٠ به عنوان يكي از نامزدهاي انتخابی به کمیته بین المللی المپیک معرفي كرده است.

اين فدراسيون جهاني همچنين به منظور كسب جايزه كميته بين المللي پارالمپيك به مناسبت روز جهاني زن هم نام «غزاله منتظم»رييس كميته سواركاري جانبازان و معلولين فدراسيون سواركاري را به عنوان یکی از نامزدها اعلام کرده است.

«غراله منتظم» در طی سال‌های گذشته نقش آفرینی ارزنده ای در توسعه و پیشرفت سوارکاری جانبازان و‌معلولین در قالب فعالیت های فدراسیون سوارکاری داشته و موجبات رونق پاراسوارکاری ایران را در بین انسان های با اراده ایران اسلامی فراهم کرده است.

«مینافراهانی» هم در زمینه رشد و گسترش «ژیمناستیک روی اسب» با برنامه هدفمند، زمینه ترویج و پیشرفت این رشته را در بین علاقمندان به سوارکاری فراهم کرده تا جاییکه که اکنون رشد و ترقی را در این رشته مهیج شاهد هستیم.

مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری در خصوص این اتفاق اظهار داشت:  قرار گرفتن دو بانوی سوارکار که مسئولیت کمیته جانبازان و معلولین و  راه اندازي رشته ژيمناستيك روي اسب در فدراسیون سوارکاری را برعهده داشتند، برای کسب دو جایزه مهم از سوی کمیته بین المللی المپیک و کمیته بین المللی پارالمپیک نمادی از موفقیت ورزش ایران در دنیا و توجه ویژه به ورزش بانوان در کشور است.

رییس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه  فدراسیون جهانی سوارکاری بصورت دقیق فعالیت های رشته های مختلف سوارکاری در ایران را رصد کرده است، توضیح داد: بدون شک این انتخاب‌ها نشان داد که فدراسیون سوارکاری که در قالب برنامه راهبردی فعالیت های رشته های مختلف را با هدف توسعه و پیشرفت با محوریت آموزش پیش می برد با موفقیت همراه بوده و باعث خوشحالی است كه  این موفقیت بیانگر نماد  عيني  دیگری از توسعه یافتگی ورزش بانوان در ایران اسلامی است.

مسعود خلیلی از حمایت های وزیر ورزش و جوانان و همچنین روساي کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک به نیکی یاد کرد و با تبریک به خانم‌ها «غزاله منتظم» و «مینافراهانی» گفت : واقعا قرار گرفتن نام دو بانوی سوارکار ایرانی در بین نامزدهای نهایی دریافت جایزه های مهم کمیته های بین المللی المپیک و پارالمپیک افتخاري بزرگ براي كشور است كه اميدوارم مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گيرد تا همچنان با باور توانمندي هاي ورزش ايران در زمينه بانوان، استمرار در موفقيت ها را در عرصه بين الملل شاهد باشيم.

کمیته هاي بین المللی المپيك و پارالمپیک در حالي به مناسبت روز جهانی زن اقدام به معرفی 5 نامزد برای دریافت جایزه ویژه کرده اند که  براي اولين بار بصورت همزمان نام دو ايراني از رشته سواركاري هم در بين نامزدها قرار دارند و این جایزه قرار است در ماه مارس به فرد منتخب اهدا شود.