فدراسیون سوارکاری از برگزاری مسابقات اسب های ایرانی حمایت می کند

تویسرکان- ایرنا- مسئول مسابقات اسب های ایرانی فدراسیون سوار کاری کشور گفت: این فدراسیون با استفاده از تمامی ظرفیت و توانمندی های خود از برگزاری مسابقات اسب های ایرانی حمایت می کند.

 

مهدی بختیاری شنبه در حاشیه آغاز به کار باشگاه اسب سواری تندر در تویسرکان در گفت و گو با ایرنا افزود: در سالهای گذشته به دلیل اتخاذ سیاست های نادرست، اسب ایرانی به جایگاه در خورشان خود دست نیافته بود.
وی اذعان کرد: در دو سال اخیر به همت فدراسیون اسب سواری، مقوله حمایت از علاقمندان و پرورش دهندگان اسب ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.
بختیاری از برگزاری مسابقات سوار کاری ویژه اسب های ایرانی با همکاری علاقمندان و پرورش دهندگان این نوع نژادها خبر داد و اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان نیز با هدف حضور و نمایش اسب های اصیل ایرانی در عرصه های مختلف و بازگشت به دوران اوج خود، از برگزاری مسابقات اسب های ایرانی حمایت می کند.
وی اظهار کرد: در طول یک سال اخیر 10 مسابقه اسب های ایرانی در کشور برگزار شده و برگزاری سه دوره دیگر از این مسابقات تا پایان سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.
بختیاری خاطرنشان کرد: سازمان ورزش و جوانان تلاش خود را برای تخصیص اعتبارات مالی لازم به این بخش به کار گرفته و از پرورش انواع نژادهای اصیل اسب ایرانی حمایت می کند.
وی افزود: همه نژادهای اصیل اسب ایرانی نظیر نژادهای عرب، کرد، ترکمن و کاسپین قابلیت پرورش و استفاده بهینه در میدان های مختلف ورزشی را دارند.
بختیاری با اشاره به وضعیت رشته اسب سواری در استان همدان نیز گفت: این استان از ظرفیت های بالایی در سوار کاری برخوردار است و بسیاری از جوانان علاقمند استان همدان در تهران و مسابقات معتبر ملی حضور پیدا می کنند.
وی یادآور شد: یکی از سوارکاران با تجربه استان همدان از سوارکارهای ملی پوش کشور به حساب می آید.
باشگاه اسب سواری تندر با برخورداری از 700 متر مربع فضای باز آموزشی، 500 متر مربع سوله نگهداری اسب ها و هزینه کرد اعتباری افزون بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال در تویسرکان آغاز به کار کرد.
تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.