سجادی: قصد نداریم رشته‌هایی مثل سوارکاری را همگانی کنیم

image2695.jpg

معاون ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش سوارکاری از رشته‌هایی نیست که بتوان آن را در سطح کشور همگانی کرد و وزارت ورزش و جوانان نیز چنین برنامه‌ای ندارد که تمامی رشته‌ها را همگانی کند.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نصرالله سجادی، در حاشیه برگزاری روز پایانی مسابقات سوارکاری CSI، درباره سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان برای همگانی کردن رشته سوارکاری، اظهار کرد: به دنبال این نیستیم همه ورزش‌ها را همگانی کنیم. برخی از رشته‌های قهرمانی مربوط به قشر خاصی از جامعه است و سوارکاری نیز از آنجا که دو موجود زنده با هم در ارتباط هستند و نیاز به حفاظت و تکنیک خاصی دارد جزو رشته‌های پر هزینه محسوب می‌شود و همه نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

 

معاون ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان افزود: ما هم نباید با دادن این شعار که "می‌خواهیم سوارکاری را همگانی کنیم" حرف نادرستی بر زبان آوریم و باید علاقمندان به صورت تفریحی به ورزش سوارکاری بپردازند نه این که بخواهیم این رشته را در سطح کشور همگانی کنیم.

 

وی درباره احتمال حضور سوارکاران ایران در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی 2018، گفت: با برنامه‌های خوبی که کادر جدید فدراسیون سوارکاری دنبال می‌کند کارها رو به جلو است و ان‌شا‌ء‌الله این امکان پیدا خواهد شد که سوارکاران ایران در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی پس از دو دوره غیبت حضور پیدا کنند. سوارکاران ایران در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی 94 هیروشیما شرکت کردند و موفق شدند در قسمت تیمی پرش عنوان سومی را به دست بیاورند. امیدوارم سوارکاری ایران در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی پیش‌رو شرکت کند و ان‌شا‌ء‌الله مقام و رتبه شایسته‌ای نیز به دست بیاورد.

 

سجادی درباره این که آیا حضور سوارکاری ایران در المپیک نیز امکان پذیر است یا خیر؟ توضیح داد: به نظرم الان در حدی نیستیم که بخواهیم کسب سهمیه المپیک کنیم، اما امیدوارم که با برنامه‌های خوبی که در حال پیگیری است در المپیک 2020 بتوانیم حضور پیدا کنیم.