براي اولين بار و با حضور سوارکاران مطرح اروپايي در ايران اولين دوره رقابت هاي بين المللي CIS دو ستاره انجام مي شودبراي اولين بار و با حضور سوارکاران مطرح اروپايي در ايران اولين دوره رقابت هاي بين المللي CIS دو ستاره انجام مي شود 
موج- با حضور اصحاب رسانه نشست خبري رقابت هاي بين المللي سواري کاري در محل فدراسيون انجام گرفت.
به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري موج، در اين نشست مسعود خليلي در ابتدا با اشاره به بن بست خروج اسب از کشور و حضور پررنگ در مسابقات بين المللي گفت: يکي از مشکلاتي که ما در فدراسيون سوار کاري با آن روبه رو بوديم بحث بن بست خروج اسب از کشور بود تا بتوانيم مسابقات پررنگي در رقابت هاي بين المللي داشته باشيم که اين مايه تاسف است.
وي ادامه داد: ايران در اين زمينه جايگاه خوبي در آسيا و رقابت هاي بين المللي ندارد در حاليکه قدمت اسب و سوارکاري ايران به مدت ها قبل بر مي گردد. اتفاقي که باعث شد تلاش مان را در اين زمينه بيشتر کنيم تا بتوانيم حضوري پررنگ در اين عرصه داشته باشيم.
خليلي با اشاره به برنامه هاي انجام شده در اين زمينه اظهار کرد: از بدو ورود به فدراسيون چندين مقوله را بابت حضوري بهتر در عرصه هاي بين المللي دنبال کرديم که يکي از آنها اعزام بچه ها به مسابقات چهار و پنج ستاره CIS قطر بود که نتيجه در آن تاثير مثبتي در رنکينگ جهاني داشت.
وي افزود: در همي چارچوب بنا داريم تا براي اين دوره از رقابت ها که برنامه مدون آن داده شده تيم آماده تري را به قطر اعزام کنيم. ما چند هفته قبل تيمي را هم عازم رقابت هاي CIS آذربايجان کرديم که ۳ نفر توانستند در آنجا در رنکينگ قرار بگيرند.
رئيس فدراسيون با اشاره به اهداف برگزاري مسابقات بين المللي در ايران تصريح کرد: به خاطر هزينه ها و محدود بودجه براي اعزام سوارکاران به خارج از کشور تصميم گرفتيم که سوارکاران خوب و مطرح جهاني را در قالب رقابت هايي بين المللي به ايران دعوت کنيم؛ چراکه هم هزينه آن کمتر شده و هم با ميزباني درست رقابت ها مي توانيم باعث بالا رفتن سطح بهره وري علمي دوستان و علاقه مندان به اين رشته شويم.
وي ادامه داد: به همين خاطر به دنبال اين هستيم که چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه اين هفته CIS دو ستاره کشور را با حضور سوارکاراني از کشورهاي هلند، آلمان، سوئيس و بلغارستان که تحت نظر فدراسيون جهاني برگزار مي شود را به بهترين شکل برگزار کنيم که در آن بهترين ارکان فني دنيا از طراحي تا اجرا حضور دارند. البته بايد گفت که اين مقدمه اي است تا در ادامه بتوانيم يک عامل ترغيبي را براي حضور ديگر سوارکاران مطرح دنيا در ايران فراهم کنيم.
خليلي با اشاره به قوانين و جوايز در نظر گرفته شده براي اين رقابت ها گفت: مسابقات CSI قوانين خاص خودش را دارد که به در کمترين مقدار بايد جايزه آن ۵۰ هزار فرانک سوئيس باشد. خدا را شکر اين مبلغ بدون حضور اسپانسر و از محل درآمددهاي حاصل از ثبت نام و بودجه فدراسيون تامين شده است.
وي ادامه داد: اين رقابت ها در تقويم فدراسيون جهاني ثبت شده و به عنوان يک قول که بايد پاسخگوي آن باشم اعلام مي کنم که به دنبال ان هستيم که اين رقابت ها در سطح بالاتر و سه ستاره انجام بگيرد که جايزه آن ۱۰۰ هزار فرانک سوئيس است.
رييس فدراسيون با اشاره به سختي هاي موجود در دعوت از سوارکاران خارجي جهت حضور در اين دوره از رقابت هاي بين المللي در ايران اظهار کرد: بايد قبول کنيم دعوت از سوارکاران مطرح و معتبر بين المللي که مدام در رقابت هاي اروپايي حضور دارند بسيار سخت است. آن هم در جايي که آنها با توجه به هزينه هاي زياد حمل و نقل اسب هاي خودشان بايد دو اسب مناسب را که مورد تاييد طرفين باشد در اختيار انها قرار دهيم.
وي ادامه داد: اميدواريم که با حضور سوارکاران خارجي در اين رقابت ها در کنار سوارکاران خوب خودمان بتوانيم علاوه بر افزايش رنکينگ گام بزرگي در کسب سهميه در المپيک برداريم.
خليلي با اشاره به انجام حراج بزرگ فروش اسب در عيد سعيد فطر و اهداف در نظر گرفته شده براي آن اظهارکرد: فدراسيون براي اولين بار قرار است در عيد سعيد فطر حراج بزرگ اسب را برگزار کند. با اين کار ما به دنبال اين هستيم که يک سروسامان به بازار خريد و فروش اسب بدهيم و فدراسيون بتواند در هر فصل يک حراج بزرگ را برگزار کند.
وي با اشاره به اين که قيمت گذاري و سطح کيفيت اسب ها توسط يک دامپزشک و متخصص بي طرف انجام خواهد شد، ادامه داد: در اين حراج از يک دامپزشک حاذق و متخصص استفاده خواهد کرد که هيچ ربطي به مالکين نخواهد داشت که اين براي اولين بار است و قاعدتا با اين کار هموطنان با شرايط بهتري نسبت به خريد اسب مي توانند اقدام کنند.
خليلي در پايان با اشاره به اهداف اين حراج بزرگ اظهارکرد: در اين حراج ۲ روزه و با هدف تقويت اين پروژه سعي داريم يک روز حراج اسب هاي بومي را بابت قدرت يافتن بازار و رونق اقتصادي و افزايش جمعيت ان را داشته باشيم. در ادامه و در روز بعد به حراج اسب هاي وارداتي ودر روز سوم هم سعي مي کنيم در پايان حراج جشنواره زيبايي اسب هاي عربي را داشته باشيم. اتفاقي که احساس مي کنيم ايجاد يک بازار پررقابت و خيل عظيم هواداران اين رشته خواهد شد.
محمد کاظميان، دبير فدراسيون در تکميل اين صحبت ها با اشاره به نقش نداشتن فدراسيون سوارکاري در اين حراجي افزود: در تکميل صحبت هاي آقاي خليلي بايد بگويم که در اين حراجي فدراسيون هيچ اسبي براي عرضه و فروش نخواهد داشت و فقط به واسطه بهبود برگزاري و بالا رفتن سطح کيفي از نظر استانداردهاي مورد نظر باشيم.
شايان ذکر است؛ در اين دوره رقابت ها در کنار ۴ ورزشکار اروپايي، ۴۵ نفر از بهترين و زبده ترين سوارکاران ايران طي اين دو روز به رقابت خواهند پرداخت که کسب نتيجه کمک شاياني به آنها در رنکينگ جهاني خواهد داشت