ضوابط استفاده از فرمهای تولید مثل مالکین سیلمی ها اعلام شدضوابط استفاده از فرمهای تولید مثل مالکین سیلمی ها اعلام شد 
فدراسیون سوارکاری ضوابط و شرایط استفاده از فرمهای تولید مثل و نکات مربوطه که  از سوی   مالکین سیلمی هامیباست رعایت گردد را  اعلام نمود 




۱- اطمینان از باروری سیلمی های خود 
۲- اطمینان از هو.یت مادیان ارائه شده با دریافت مدارک هویتی و یا استفاده از ریدر میکروچیپ خوان جهت تعیین هویت صحیح مادیان 
۳- اطمینان از تائید سلامتی مادیان با واگذاری این امر به دامپزشکان مجرب طرف قرار داد
۴- تکمیل فرمهای باروری و تولید مثل که توسط شورای تبارنامه ها در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و درج اطلاعات صحیح در این فرمها 
۵- مالکین سیلمی ها می بایست فرمهایی را جهت تنظیم قردارد فی مابین خود و مالکین مادیانها پیش بینی نمایند در این صورت چنانچه نیارمند باشند شورای تبارنامه آمادگی دارد درصورت نیاز نمونه های قرار داد را در اختیار مالکین سیلمی ها قرار دهد 
۶- مالکین سیلمی ها موظفند فرمهای باروری را که دارای شماره سریال و لوگوی فدراسیون می باشد  پس از تکمیل کار و پایان دوران کشش در سه نسخه یک نسخه به مالک مادیان یک نسخه جهت نگهداری در آرشیوخودو نسخه سفید رابه شورای تبارنامه ها عودت دهند .
۷- در صورتیکه فرمها پاره یا مخدوش و به هر طریق تخریب شود مالک سیلمی موظف است نسخ مربوطه را به همان شکل به شورا مسترد نماید .
۸- مالکین سیلمی ها موظفند تا پایان مهرماه فرمهای تحویلی را استفاده شده یا سفید به شورا مسترد نمایند بدیهی است از پایان شهریور ماه تا پایان آبان ماه با پرداخت جریمه ای برای هر فرم  مواجه خواهند شد .
۹ –از ابتدای آذر ماه در صورت عدم استرداد فرمهای تکمیل شده با سفید ثبت مجوزسیلمی لغو خواهد شد و مالک موظف است نسبت به ثبت مجدد سیلمی خود با چرداخت هزینه کامل اقدام نماید .
۱۰- از مالکین سیلمی ها خواهش می شود در صورت فروش یا واگذاری سیلمی خود مراتب را به اطلاع شورای تبارنامه برسانند و چنانچه فرمهایی در نزد خود دارند با تنظیم صورتجلسه به مالک جدید تحویل نمایند .
۱۱ – شورای تبارنامه بر اساس دستور العمل ثبت سیلمی نسبت به صدور کارت موقت برای سیلمی به مدت ۲ سال اعتبار اقدام خواهد نمود و پس از آن کارت سیلمی دائم صادر خواهد شد .
۱۲ – کلیه کارتهای صادره دائم و موقت همه ساله میبایست تمدید اعتبار گردند .
۱۳- فهرست سیلمی های مجاز همه ساله از طریق سایت فدراسیون و سایر سایتهای مرتبط و در جشنواره ها و مسابقات به اطلاع عموم خواهد رسید .
۱۴ – کلیه سیلمی های نژادها خالص ملی می بایست مورد تست   ژنومیک ۷۰۰۰۰ مارکت جهت تعیین خلوص قرار گیرند بدیهی است بعد از تعیین تبارنامه ها تست هویت والدین برای تولیدات الزامی خواهد بود 
۱۵ – تا پایان سال ۱۳۹۴ سیلمی های ثبت شده فعلی در صورت رعایت ضوابط فوق ا لذکر میتوانند به تولید ادامه داده و پس از اعلام نتایج تست ژنومیک نسبت به وضعیت آنان اعلام نظر خواهد شد .
۱۶ – مالکین سیلمی هایی که به  ارائه گزارشات نادرست اقدام نمایند مجوز سیلمی آنها لغو خواهد شد و امکان تمدید آن میسر نیست 
۱۷-خواهشمند است مالکین سیلمی ها در هنگام تکمیل فرمهای مربوطه شخصا نظارت داشته باشند تا موجب سوء استفاده و تخلف از سوی افرادی که بعنوان نمایندگان آنها فعالیت دارند نگردد.زیرا مشاهده شد ه که در پاره ای از موارد یک فرم سه برگی به چند نفر واگذار گردیده است 
۱۸ – مالکین سیلمی ها جهت دریافت فرمهای باروری می بایست شخصا مراجعه نموده و یا کتبا درخواست خودرا ارسال و پس از انجام مراحل اداری برای آنان ارسال خواهد شد در غیر اینصورت می بایست  نمایند ه خود را کتبا معرفی نمایند .
۱۹- چنانچه موارد دیگری نیز در آئین نامه و دستور العمل پیش بینی نشده گزارش ومشاهده شود شورا بصورت ویژه به بررسی آن خواهد پرداخت و نسبت به آن تصمیم گیری خواهد نمود .
۲۰ – تاریخ شروع فصل تولید و باروری برای سیلمی ها ی تروبرد و عرب که برای مسابقات اسبدوانی تولید مثل می نمایند برابر آئین نامه اسبدوانی کشور از ۱۱ بهمن ماه پیش بینی گردیده .
۲۱ – مالکین سیلمی ها موظفند برابر دستورا لعمل دارای مکانی بر ای تولید و پرورش باشند و یا اجاره نامه محل استیجاری را تا قبل از آغاز فصل به شورا ارئه نمایند .
۲۲ – مالکین سیلمی ها موظفند دارای دستگاه ریدر میکروچیپ خوان باشند که در صورت نیاز شورا آمادگی آن را دارد که د رمورد تهیه آن اقدام نماید.
۲۳- کلیه مالکین سیلمی ها می بایست فرمها را به امضاء و مهر دامپزشک طرف قرارداد رسانده و گواهی باید ممهور باشد .
۲۴- براساس مصوبه شورای تبارنامه ها کلیه تولیدات  از این پس تست والدین خواهند شد .