رییس فدراسيون شرايط براي فعالیت رشته‌هاي غيرفعال سواركاري در خوزستان فراهم شودرییس فدراسيون شرايط براي فعالیت رشته‌هاي غيرفعال سواركاري در خوزستان فراهم شود 
ریيس فدراسيون سواركاري گفت: شرايط براي آغاز كار رشته​هاي غيرفعال سواركاري در خوزستان می‌تواند فراهم شود.

مسعود خليلي درباره جايگاه خوزستان در كشور اظهار كرد: به نظر من خوزستان در بخش​هاي اسب عرب و زيبايي و همچنين در بخش استقامت و کورس با توجه به جمعيت قابل قبول اسب​هاي عرب خوزستان، فكر مي​كنم مي​توانيم رتبه يك را به اين استان بدهيم. اميدوارم با كمك​هايي كه هم فدراسيون و هم اداره‌كل ورزش و جوانان استان خواهد داشت، اين بخش​هاي سواركاري در استان به شكوفايي بيشتري برسند.

وي اضافه كرد: به نظر من اگر يك مقدار به اين‌كه اسب‌های مناسب​تري را نگهداري كنيم، توجه كنيم مي​توانيم موفق شويم. از نظر كميت‏، تعداد اسب​ها بسيار بالا و قابل توجه هستند و من خواهشم از همه صاحبان و مالكان اسب​ها در خوزستان اين است كه از تعداد اسب​ها كم كنند و كيفيت اسب​هايي كه نگهداري مي​كنند را بالا ببرند. نتيجه اين كار اين است كه ممكن است اسب​هاي كمتري در استان وجود داشته باشد اما اسب​هاي بهتر و با كيفيت​تري خواهیم داشت. آن موقع است كه مي​توانيم بگوييم خوزستان بهترين​ها را در استان خود دارد.

ریيس فدراسيون سواركاری درباره عدم فعاليت​ بعضي رشته​هاي سواركاری هم‌چون درساژ و پرش با اسب در خوزستان، گفت: متاسفانه در بخش درساژ كه پايه و اصول رشته سواركاري است، تقريبا هيچ فعاليتي در استان خوزستان انجام نمي​شود. حتما بايد به اين رشته توجه شود. همچنين مسابقات پرش با اسب هم مسابقات به‌روزي در دنيا است و كشور ما از جايگاه خوبي در اين رشته برخوردار است که با بررسي​اي كه انجام دادم متاسفانه این رشته هيچ جايگاهي در استان ندارد.

وي در پايان گفت: من فكر مي​كنم خوزستان مي​تواند شرايط را براي آغاز اين رشته‌ها در استان مهيا كند. مخصوصا در شهرهاي بزرگ استان مثل اهواز این امكان وجود دارد كه روی دو رشته درساژ و پرش با اسب پايه‌گذاري شود. اميدوارم در ادامه، خوزستان بتواند در رشته​هاي غيرفعال خود هم شروع به فعالیت كند و جايگاه مناسبي را در همه رشته​هاي سواركاري كشور به دست آورد.