بیست و دومین جشنواره سوارکاری قره قیه در صومعه خداآفرین برگزار می شود

جشنواره سوارکاری قره قیه
تبریز – مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: برای برگزاری هرچه بهتر بیست و دومین جشنواره سوارکاری عشایری «قره قیه» در روستای صومعه خداآفرین همه ارگان ها باید همکاری نزدیکی داشته باشند.

محمد شروین اسبقیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: جشنواره سوارکاری عشایری «قره قیه» در روستای صومعه خداآفرین ۲۱ سال با تلاش و همت برگزار شده و اکنون آماده هستیم تا بیست و دومین دوره این جشنواره را باشکوهتر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در این ۲۱ سال همه مسئولان برگزاری تلاش کرده اند تا این جشنواره با حضور عشایر غیور استان به بهترین شکل برگزار شود و البته نواقصی هم وجود داشته که تلاش شده این نواقص سال به سال برطرف شود. این جشنواره در ردیف قدیمی ترین جشنواره های ورزشی قرار دارد و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اسبقیان با اشاره به اینکه برگزاری بهتر دوره بیست و دوم نیاز به کار کارشناسی و برنامه ریزی های مدون دارد، عنوان کرد: در حضور جناب آقای سردار استوار آذر پیشنهاد دادم که تا قبل از شروع بیست و دومین جشنواره سوارکاری عشایری "قره قیه" دو جلسه کارشناسی با حضور مسئولان برگزاری و فنی در محل استانداری برگزار شود.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد که جلسه اول اسفند ماه و جلسه دوم در فروردین ماه برگزار شود و طبق آن مواردی که در جهت برگزاری هرچه بهتر جشنواره لازم است، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این خصوص که پیشنهاد تغییر محل برگزاری جشنواره سوارکاری عشایری از "قره قیه" روستای صومعه سرا خداآفرین به قشلاق "هارنا" (دارچین) از سوی بابایی فرماندار کلیبر داده شده است، گفت: در این خصوص کارشناسان از حوزه ورزش و بخصوص سوارکاری از محل پیشنهاد داده شده فرماندار کلیبر بازدید خواهند کرد و نتیجه در جلسه ای که در استانداری برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار داده خواهد شد.

وی در خاتمه عنوان کرد: جشنواره سوارکاری عشایری "قره قیه" در طول ۲۱ سال برگزاری، همواره علاقه مندان زیادی را جذب این منطقه کرده و هر سال نیز بر تعداد تماشاچیان این جشنواره افزوده می شود، با این حال نیاز است که در برگزاری هرچه بهتر آن همه ارگان ها باید همکاری نزدیکی داشته باشند.