به دستور رئیس شورای المپیک آسیا:
سوارکاری و کشتی سنتی ترکمنی به رشته‌های بازی‌های المپیک آسیا پیوست

رئیس شورای المپیک آسیا، طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور ترکمنستان، الحاق سوارکاری و کشتی سنتی ترکمنی به رشته‌های بازی‌های المپیک آسیا را تایید کرد.

خبرگزاری فارس: سوارکاری و کشتی سنتی ترکمنی به رشته‌های بازی‌های المپیک آسیا پیوست
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌‏آباد، خبرگزاری رسمی ترکمنستان روز سه‌شنبه با انتشار این خبر ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد که «شیخ احمدالفهد الصباح» رئیس شورای المپیک آسیا در پیامی به «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان که همزمان رئیس کمیته ملی المپیک این کشور آسیای مرکزی است، موافقت این سازمان را در جهت پیوستن سوارکاری و کشتی سنتی ترکمنی به بازیهای آسیای عشق آباد در سال 2017 را تایید کرد.

وی همچنین عنوان کرد، اولین نشست کمیته هماهنگی شورای المپیک آسیا (OCA) در زمینه سازماندهی امور  برگزاری پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در سال 2017 - عشق‌آباد، در ماه فوریه(بهمن ماه) سال 2015 به میزبانی عشق آباد برگزار خواهد شد.

سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری ترکمنستان برای بازی‌های آسیایی سالنی 2017

اضافه شدن 2 رشته جدید به پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در سال 2017 - عشق‌آباد در حالی است که رئیس‌جمهور ترکمنستان چندی پیش در اجلاس کمیته اجرایی پنجمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن اعلام کرد، دولت برای میزبانی این مسابقات و ایجاد زیرساخت‏‌های آن 5 میلیارد دلار اختصاص داده‌ است.

رئیس جمهور ترکمنستان در این اجلاس تصریح کرد: هم‏‌اکنون به‌منظور برگزاری مسابقات آسیایی در عشق‏‌آباد یک دهکده المپیک مدرن در این منطقه در دست احداث می‌باشد.

بردی‌‏محمداف افزود: دهکده المپیک به مساحت 157 هکتار در مرکز عشق‏‌آباد در 3 فاز و با همکاری شرکت‌های ترکی در حال احداث است که کلیه تأسیسات آن با استانداردهای بین‏‌المللی ورزشی جهانی مطابقت دارد و فاز اول آن سال آینده میلادی راه‏‌اندازی خواهد شد.

رئیس جمهور ترکمنستان با توجه به اینکه عشق‏‌آباد در سال 2017 میلادی میزبان مسابقات مذکور بین‏‌المللی می‏‌شود به کلیه مقامات مربوطه دولت این کشور دستور داد که از هم‏‌اکنون اقدامات گسترده‏‌ای را برای برگزاری باشکوه، سازمان یافته و موفقیت آمیز پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در عشق‏‌آباد اتخاذ کنند.

در پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا -2017 بیش 6 هزار ورزشکار از 60 کشور قاره آسیا و اقیانوسیه شرکت خواهند کرد.