کرمانشاه بعد از 16 سال صاحب پیست سوارکاری شد

دبیر هیات سوارکاری استان کرمانشاه از راه اندازی پیست ‌سوارکاری در کرمانشاه بعد از 16 سال خبر داد.

بابک آریانپور در گفت و گو با خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه به دلیل داشتن برترین نژادهای اسب کرد و همچنین علاقه به رشته اسب سواری در میان مردمان استان همواره یکی از سرآمدان رشته ورزشی اسب سواری در کشور بوده است.

وی ادامه داد: سالیان پیش در کرمانشاه یک پیست مجهز سوارکاری وجود داشت که متاسفانه مسئولین استان بدون هیچ ملاحظه ای آن را از بین برده و به یک استادیوم فوتبال تبدیل کردند.

آریانپور تصریح کرد: این کار ضربه بزرگی به ورزش اسب سواری کرمانشاه وارد کرد و هیات سوارکاری استان سالهای سال بدون پیست سوارکاری به فعالیتش ادامه می‌داد.

دبیر هیات سوارکاری استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه در حال حاضر توانسته ایم پیست سوارکاری دهکده المپیک کرمانشاه را تا حدی راه اندازی کنیم که بزودی نیز آن را رسما با حضور مسئولین استان افتتاح خواهیم کرد.

وی همچنین به برگزاری یک دوره مسابقات کورس پاییزه در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: جمعه همین هفته (7 آذر ماه) مسابقه کورس پاییزه را در پیست هیات سوارکاری استان واقع در دهکده المپیک کرمانشاه برگزار خواهیم کرد.

آریانپور خاطرنشان کرد: از زمانی که پیست هیات سوارکاری استان را به هیات فوتبال دادند 16 سال می گذرد و ما در تلاشیم که بعد از این همه سال جمعه همین هفته مسابقه کورس اسب سواری را در پیست جدید هیات سوارکاری استان برگزار کنیم.

دبیر هیات سوارکاری استان کرمانشاه درخصوص نحوه شرکت سوارکاران در این مسابقه کورس پاییزه گفت: متقاضیان شرکت در این مسابقه می‌توانند تا روز پنجشنبه هفته جاری به دفتر هیات سوارکاری استان واقع در خیابان گمرک مراجعه کرده و برای شرکت در مسابقات کورس پاییزه کرمانشاه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: در هر کورس اسب سواری هفت شرکت کننده خواهیم داشت که تعداد برگزاری کورس‌ها به تعداد شرکت‌کنند‌گان بستگی دارد.