نظارت دامپزشکی یزد بر 120 باشگاه سوارکاری

یزد - ایرنا - رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های دامی اداره دامپزشکی یزد گفت: 120 باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب در این استان زیر نظر کارشناسان دامپزشکی قرار دارد.

 


به گزارش روابط عمومی این اداره کل که روز چهار شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت سید خلیل موسوی افزود: دو هزار راس اسب اصیل در این تعداد باشگاه و مرکز نگهداری می شوند.

به گفته وی مراقبت های دامپزشکی، طیف وسیعی از خدمات شامل انجام تست مالئین، بازدیدهای دوره ای، آموزش و ترویج برای اسب داران و ... را شامل می شود.

این مسوول اظهار داشت: بدین ترتیب از بروز و همه گیری بیماری های خطرناک در اسب خصوصاً بیماری های مشترک نظیر مشمشه جلوگیری به عمل می آید و در صورت برخورد با هر گونه مورد بیماری اقدامات مراقبتی و پیشگیری لازم جهت جلوگیری از سرایت بیماری به سایر گله ها و یا انسان انجام می گیرد.

موسوی افزود: تامین سلامت جامعه انسانی و حفظ سرمایه های دامی عمده ترین هدف فعالیت های دامپزشکی به شمار می رود که همواره مورد توجه کارشناسان این حرفه قرار دارد.

وی عدم رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای و آشنایی نداشتن با علائم بیماری در اسب را از عمده ترین علل شیوع بیماری در میان اسب ها و انتقال آن ها به انسان دانست.

وی به پرورش دهندگان اسب توصیه کرد: با حفظ ارتباط خود با دامپزشکی و به کاربردن توصیه های کارشناسی در زمینه نگهداری اسب و همچنین از طریق بالا بردن سطح آگاهی خود نسبت به انواع بیماری های اسب و روش های پیشگیری و درمان آن ضمن حفظ اشتغال خود به ارتقاء سطح بهداشت جامعه یاری رسانند