اطلاعیه تستهای دوپینگ
به اطلاع می رساند:با توجه به اهمیت سالم سازی محیط های ورزشی و جلوگیری از برخی تخلفات احتمالی، فدراسیون با انتصاب رئیس و اعضاء جدید در کمیته مبارزه با دوپینگ و با تکیه بر یکی از وظایف و مأموریتهای مهم خود، انجام تست های کامل دوپینگ را در تمامی مسابقات و رویدادها سرلوحه فعالیت جدید خود قرار داده است.
این امر با دقت بسیار بالا و به دور از هرگونه دخل و تصرف افراد و با شیوه های کاملا استاندارد آغاز گردیده است.
لیکن متأسفانه مشاهده می شود برخی از افراد با افترا به ورزشکاران، آنان را به انجام دوپینگ متهم می نمایند که این امر به لحاظ حقوقی از مراجع قضایی تحت پیگیری قرار گرفته است.
لازم به ذکر است که خوشبختانه در آخرین نمونه گیری های انجام شده در مسابقات بیستاک، هیچ مورد مثبتی از سوی آزمایشگاه مرجع اعلام نگردیده و فدراسیون سوارکاری به جهت اغنای افکار عمومی و پایان دادن به شایعات بی اساس و شفاف سازی کلیه فعالیتهای خود؛ اعلام می دارد که سوارکاران شرکت کننده در رویداد مذکور و نیز اصحاب رسانه، می¬توانند با مراجعه به فدراسیون و رویت مدارک معتبر، از صحت این مطلب آگاهی یابند.
فدراسیون در مدیریت جدید خود به هیچ عنوان و تحت تأثیر هجمه ها و فضاسازی های مسموم، از هدف والای خود که همانا ایجاد محیطی امن و سالم برای سوارکار و اسب است منحرف نخواهد شد و از حقوق تمامی سوارکاران و مربیان شایسته این مرز و بوم که با صداقت و سلامت در پی اعتلای ورزش مذهبی و بومی سوارکاری هستند حمایت بی-شائبه خود را دریغ نخواهد کرد.
به امید آنکه با همکاری و همدلی دست¬اندرکاران و علاقمندان بتوانیم هرچه سریعتر سایه شوم استفاده از مواد محرک و نیروزا را از صحنه مسابقات ورزشی خود محو نمائیم.

                                                 روابط عمومی فدراسیون