جلسه ای در فدراسیون سوارکاری بمنظور بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد مسابقات اسبدوانی اسب اصیل عرب برگزار شد.

برگزاری جلسه ای در فدراسیون سوارکاری جهت:

به گزارش سایت صنعت اسب، جلسه ای بمنظور بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد مسابقات اسبدوانی اسب اصیل با حضور دکتر خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری، خانم امیراصلانی و آقایان دکتر واردی، خراسانی، احمدی، دکتر رفیعی، مهندس بیک، دانیالی و مرادی در دفتر فدراسیون سوارکاری تشکیل شد.

 

در این جلسه رئیس فدراسیون در ارتباط با مسابقات و جشنواره های زیبائی اسب عرب اظهار کرد: جشنواره زیبائی به منظور حمایت از اسب عرب باید همچنان با جدیت و کمیت و کیفیت بهتر و بیشتری برگزار شود ولی مفهوم اسپانسرینگ باید به معنی واقعی خود اجرا شود. اسپانسر باید در مفهوم حمایت مالی اقدام نماید و نه تعیین شرایط فنی از قبیل انتخاب داور، مربی و غیره.

 

رییس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: در مورد اسبدوانی اسب عرب در استانهای یزد و خوزستان مسابقاتی اجرا می شود ولی هنوز ساختار فنی لازم را ندارد که در این مورد هم باید اقدام شود و مدیریت منسجم باید مسابقات را اداره نماید.

خلیلی همچنین در مورد دوپینگ نیز گفت: پدیده شوم دوپینگ باید مبارزه جدی تری صورت پذیرد و جنبه های تنبیهی نباید بنحوی باشد که جنبه تشویقی پیدا کند و مجازات باید متناسب با خلاف ارتکابی باشد.

بر اساس این گزارش مقرر شد در هر روز مسابقه (پنجشنبه و جمعه) یک کورس عرب برگزار شود که اولین کورس هر روز خواهد بود و علاوه بر دو کورس فوق یک کورس دیگر هم با تأمین منابع مالی از سوی فدراسیون افزوده گردد.
در نتیجه در هر یک هفته در میان سه کورس اسب عرب با رعایت شرایط فوق اجرا خواهد شد.