پنجمين سمينار تخصصی و دوازدهمين جشنواره ملی زيبائی اسب کاسپين

شرايط فنی برگزاری  پنجمين سمينار تخصصی  و دوازدهمين  جشنواره ملی زيبائی اسب کاسپين
گيلان – نهم و دهم  مرداد ۱۳۹۳   
پنجمين سمينار و دوازدهمين جشنواره ملی زيبائی اسب کاسپين در تاريخ ۹ و  ۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۳ در استان گيلان برگزار می گردد .
نام رويداد ها :
۱ ) پنجمين سمينار تخصصی اسب کاسپين  
۲ ) دوازدهمين جشنواره ملی زيبائی اسب کاسپين
تاريخ رويداد و محل برگزاری:(سمينار : نهم مرداد ساعت ۱۰ صبح ) ( جشنواره : دهم مرداد  ساعت ۵/۹ صبح )  منطقه آزاد انزلی
مهلت ثبت نام :  تا پايان وقت اداری روز ششم مرداد ماه   ( بعد از اين تاريخ به هيچ عنوان ثبت نام نمی گردد )
مبلغ ثبت نام جهت شرکت در جشنواره :  ۰۰۰ر۵۰۰ ريال ( پنجاه هزار تومان  ) به ازاء هر اسب که به شماره حساب جام ملت شعبه ميدان فرهنگ رشت    به شماره   ۸۴ /۶۵۸۴۳۹  به نام هيأت سوار کاری استان گيلان واريز می گردد .
مکان ثبت نام :  کلية هيأتهای سوار کاری شهرستان ها در داخل استان  و شرکت کنندگان خارج از استان مدارک را به شماره  ۳۲۸۲۳۱۵ – ۰۱۸۱  فاکس نمايند .
شرايط شرکت در جشنواره :  
۱ )  ثبت نام در تاريخ مقرر انجام می گيرد . ( از ورود اسبهائی که بعد از تاريخ مقرر ثبت نام شده باشند جلوگيری بعمل می آيد )
۲ ) کلية شرکت کنندگان ميبايست هنگام ورود فيش پرداخت و کارت بهداشت اسب را به نماينده ستاد برگزار کننده ارائه نمايند . در غير اينصورت از ورود اسب به ميدان جلوگيری بعمل خواهد آمد .
۳ ) فقط اسبهای سالم با نظر دامپزشک ميدان حق شرکت در مسابقات را خواهند داشت .
۴ ) کلية اسبها ميبايست تميز و دست و پا قيار شده و يال و دم شانه خورده و همچنين اسبها بايستی آموزش اوليه ورود به ميدان را آموخته باشند . و از حضور اسبهای وحشی که خطر  ساز می باشند جلوگيری بعمل خواهد آمد .
۵ ) کلية اسبها بايستی با دستگردان مناسب به ميدان هدايت  شوند ( هدايت اسبها با طناب ممنوع  می باشد ) و اسبهای از سه سال به بالا با کلگی و آبخوری وارد ميدان خواهند شد .
۶ ) اسبهائيکه در کتاب انساب بين المللی ثبت شده اند دارای امتياز خواهند بود و در صورت مقام آوردن اسامی آنها به عنوان سيلمی به مرکز اصلاح نژاد دام کشور و فدراسيون جهت صدور کارت سيلمی معر فی می گردند .
۷ ) در استان گيلان فقط اسبهائی حق ثبت نام دارند که از طرف نمايندگان ستاد در شهرستانها ارزيابی مقدماتی را گذرانده و تأئيديه شرکت در مسابقه را دارا باشند . از حضور اسبهای غير کاسپين خود داری خواهد شد .

۸ )  روز جشنواره بانوان با مقنعه و شلوار تيره و مانتو روشن و آقايان با شلوار تيره و پيراهن روشن جهت هدايت اسب در ميدان به عنوان هندلر حاضر می شوند . و هندلر ها می بايست کارت هندلری داشته باشند در غير اينصورت مالکين بايستی از هندلر های آموزش ديده جهت حضور در ميدان دعوت بعمل آورند .
۹ )  در پايان جشنواره حراج اسب با نظارت ستاد  ، برگزار خواهد شد و اسبداران جهت ثبت نام ميبايست قبل از مسابقه به ستاد جشنواره رجوع و فرم ثبت نام را اخذ نمايند .
۱۰ ) با توجه به اينکه در هنگام جشنواره سن اسبها توسط کارشناس مشخص می گردد بايستی اسبداران هنگام ثبت نام ، شناسنامه و يا کارت شناسائی اسب را به همراه داشته باشند و در صورت نداشتن اينها دقت لازم را در ثبت سن اسب جهت شرکت در رده های مختلف   داشته باشند  . در صورتيکه توسط داور داخل ميدان سن اسب مغاير با سن ثبت نام تشخيص داده شود اسب از ادامه جشنواره محروم و هزينه ثبت نام عودت داده نمی شود  .
رده بندی اسبهای شرکت کننده و جوايز :
۱ )   کره های زير يکسال
۲ )  کره های ۱ تا ۲ سال
۳ ) کره های ۲ تا ۳ سال ( کره های زير ۳ سال در جايزه اسطوره زيبائی قرار نخواهند گرفت )
۴ ) ماديان های ۳ تا ۴ سال
۵ ) نريان های ۳ تا ۴ سال
۶ ) ماديان های ۵ تا ۹ سال
۷ ) نريان های ۵ تا ۹ سال
۸ ) ماديان های ۱۰ سال و بالاتر
۹ ) نريان های ۱۰ سال و بالاتر
جايزه اسطوره زيبائی اسبهای کاسپين جشنواره سال ۱۳۹۳ :  
کاپ  +  لوح     (  برای نريان   و ماديان  )
تبصره  :  به يک چهارم از شرکت کنندگان در هر رده جوايز نقدی تعلق می گيرد .
لازم  به ذکر است به کلية شرکت کنندگان لوح جشنواره اهداء می گردد .
برای اسبهای خارج از استان باکس صحرائی چادر دار در محل به صورت رايگان در نظر گرفته شده و هزينه اسکان مالکين  و خدمه بعهده خودشان می باشد و جهت رزرو محل اقامت با دبير خانه ستاد جشنواره به شماره همراه ۰۹۱۱۱۸۱۱۲۵۵ آقای صيد شکن تماس حاصل فرمايند .
رئيس هيأت سوار کاری استان گيلان و دبير ستاد برگزاری جشنواره ملی  / مهندس هوشنگ افشاری    ۰۹۱۱۱۸۱۵۲۶۶    
سازمان جهاد کشاورزی استان گيلان     /    مهندس طالبی   ۰۹۱۱۱۳۳۵۷۴۷
منطقه آزاد انزلی / آقای فاتحی  ۰۹۱۱۱۳۸۱۴۵۲