احیای روابط بین المللی نقطه عطف فدراسیون سوارکاری کشور است

همدان- ایرنا- عضو هیات رییسه فدراسیون سوارکاری کشور گفت: احیای روابط بین المللی بویژه برای اعزام سوارکاران به مسابقات مهم دنیا نقطه عطف دوره جدید فدراسیون سوارکاری کشور است.

سیدˈوحید برقعیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رویکرد فدراسیون سوارکاری کشور برقراری ارتباط بین المللی است تا بتوانیم سوارکاری ایران را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.

وی اظهار کرد: دوره قبلی فدراسیون سوارکاری به مسایل بین المللی در حد انتظار توجه نشد و همین مساله باعث شد تا بازی های آسیایی دوره قبل را از دست بدهیم اما اکنون رایزنی های صورت گرفته با نمایندگان دولت کره جنوبی و سازمان دامپزشکی این کشور توانستیم مجوز حضور در بازی های آسیایی اینچوان را کسب کنیم.

وی افزود: این موفقیت مرهون تلاش و پیگیری مستمر فدراسیون سوارکاری کشور است و پس از بازدید نمایندگان دولت کره جنوبی از مرکز EDFZ ایران که در ماه سالجاری صورت گرفت، سازمان دامپزشکی کره جنوبی با ارسال نامه ای ضمن تایید شرایط امنیت زیستی و قرنطینه ای مرکز قرنطینه خروجی ˈایران توسعهˈ و نیز بررسی پروتکل اجرایی 60 روزه قرنطینه اسبهای اعزامی، مجوز ورود اسب های داخل کشور به این مسابقات را صادر کرد.