هفته پنجم مسابقات اسبدواني كورس بهاره گنبدكاووس برگزار شد

گنبدكاووس - ايرنا - مجموعه سواركاري شهرستان گنبدكاووس، عصر روز جمعه شاهد برگزاري هفته پنجم مسابقات اسبدواني كورس بهاره با حضور انبوه مشتاقان اين ورزش اصيل و سنتي منطقه بود.

 

به گزارش ايرنا، اين هفته از مسابقات در هفت دور به مسافت يك هزار متر و با شركت 62 راس اسب برگزار شد و در دور اول كه مخصوص اسب هاي تركمن سه تا هشت ساله 24 تا 34 امتياز بود، اسب آي بك اول شد و اسب هاي آهوصحرا و آرچين حبيب ايشان دوم و سوم شدند.
اسب هاي دوخون دو ساله مبتدي برگزار كننده دور دوم اين رقابت ها بودند كه با قهرماني اسب اسپرينگ به پايان رسيد و اسب هاي ماه سلطان و سياتل ويو در مكان هاي بعدي قرار گرفتند و در دور سوم در بين اسب هاي تروبرد داخلي سه تا پنج ساله 16 تا 22 امتياز نيز اسب هاي مجيك ، دايانا هج و الدرادو به ترتيب از خط پايان گذشتند.
در دور چهارم هفته پنجم مسابقات اسبدواني كورس بهاره گنبدكاووس اسب هاي دوخون چهار تا شش ساله هنديكاپ رقابت كردند كه با قهرماني اسب باي باي به پايان رسيد و اسب هاي اتيك و رحما نيز دوم و سوم شدند و در دور پنجم اسب هاي لايك ، كاستينو و دازمحل عناوين برتر را در بين اسب هاي دوخون سه تا چهار ساله 8 امتياز به دست آوردند.
دور ششم مسابقه مخصوص اسب هاي دوخون سه تا هفت ساله 24 تا 34 امتياز بود كه در آن اسب گلاسكو اول شد و اسب هاي شاهان و بروسا دوم وسوم شدند و در دور هفتم در بين اسب هاي تروبرد داخلي سه تا چهار ساله مبتدي نيز اسب هاي ريوبل ، هج استار و جودي برنده رقابت شدند.
در پايان اين مسابقات مبلغ 579 هزار و 250 هزار ريال به عنوان جايزه به صاحبان اسب هاي برنده اهدا شد.